TUNING SAMOCHODU ZASTAVA 750

Zastawa z termosem - Wyciąga setkę bez problemu

 

Kilka lat temu to pięknie wyglądające dziś autko o mało nie trafiło na złomowisko. Obecny właściciel kupił je za 150 zł.

 

Jarosław Brzostowicz jest blacharzem w poznańskiej stacji obsługi samochodów. - Zawsze marzyłem, żeby mieć starą Zastawę. Gdy trafiła się okazja, nie zastanawiałem się ani chwili - opowiada. Karoseria jest od Zastawy 750 z 1965 roku.

Niestety silnik, a właściwie jego szczątki nie nadawały się już do niczego. Pod maskę, jeśli tak można powiedzieć o samochodzie, który ma silnik z tyłu, trafił zatem motor ze znacznie młodszego Fiata Panda. Jednostka o pojemności 764 ccm osiąga moc nieco ponad 30 KM. Zastawa ma osiągi zbliżone do możliwości Malucha.

Właściciel zapewnia, że "stówę wyciąga bez problemu". Cech wspólnych z Fiatem 126p auto ma zresztą więcej. Od niego pochodzą m.in. siedzenia i kierownica. Oryginalna jest natomiastdeska rozdzielcza z gustownymi zegarami. Drzwi otwierane są do tyłu, a umieszczony z przodu bagażnik mieści.. termos i aktówkę. Własnym pomysłem poznańskiego pasjonata jest natomiast otwierany ręcznie szyberdach.

Przywracanie samochodowi dawnego blasku zajęło prawie półtora roku.

autor: Michał Jurczak

fot.: Jerzy Wujczak

 

Materiał zamieszczony za zgodą redakcji "Giełdy Samochodowej" http://www.ct.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.