|
Silnik:
Pojemność
Ilość
i układ cyl
Stopień
sprężania
Moc
max
Maks.
moment obrot.
|
767
ccm
4
w rzędzie
7,5
25KM
przy 4800 obr/min
4,7
kGm pzy 3000 obr/min
|
Osiągi
I
bieg...................... |
30 km/h |
II
bieg...................... |
45
km/h |
III
bieg...................... |
70
km/h |
IV
bieg...................... |
110
km/h |
Pokonywanie
wzniesień:
I
bieg...................... |
30
% |
II
bieg...................... |
17
% |
III
bieg...................... |
10
% |
IV
bieg...................... |
5,5
% |
Zapłon
Zapłon
cewki indukcyjnej z rozdzielaczem zapłonu, automatyczna
regulacją
zapłonu i podciśnieniowym regulatorem przyspieszenia.
Obwód
zapłonu uruchamiany jest kluczem.
Kolejność
zapłonu..... |
1-3-4-2 |
Przyspieszenie
początkowe..... |
10° |
Przyśpieszenie
automatyczne..... |
30° |
Przyśpieszenie
podciśnieniowe..... |
20° |
Odstęp
styków przerywacza..... |
mm
0,47-0,53 |
Odległość
między elektrodami świec..... |
mm
0,5-0,6 |
Skrzynia
biegów i mechanizm różnicowy
Skrzynia
biegów 4-stopniowa z biegiem wstecznym, biegi stale
zazębione
z synchronizatorami.
wielkość
przełożeń:
I
bieg................ |
3,384 |
II
bieg................ |
2,055 |
III
bieg................ |
1,280 |
IV
bieg................ |
0,838 |
Wsteczny
bieg................ |
4,275 |
Mechanizm
różnicowy zblokowany ze skrzynią biegów.
Przeniesienie
obrotów na tylne koła następuje za pomocą dwóch
półosi
połączonych z mechanizmem różnicowym.
Układ
kierowniczy
Kierownica
z lewej strony. Przenoszenie ruchu kierownicy
systemem
ślimakowym. Drążki mechanizmu kierowania są
niezależne
dla każdego koła.
Promień
skrętu....... |
4,40
m |
Zbieżność
kół przednich....... |
6-8
mm |
Kąt
nachylenia kół przednich........ |
5-6
mm |
Koła
i ogumienie
Koła
tarczowe z obręczą....... |
3,1/2
x 12" |
Opony
niskociśnieniowe....... |
5,20-12 |
Ciśnienie
przednich opon....... |
1,70
kg/cm² |
Ciśnienie
tylnych opon....... |
1,90
kg/cm² |
Akumulator
Pojemność..................... |
32
Ah |
Napięcie..................... |
12
V |
|
|
Zbiornik paliwa |
27 litry |
Miska olejowa |
2,6 litra |
Skrzynia biegów |
1,505 litra |
Układ chłodzenia |
4,5 litra |
Nadwozie
Typ
karoserii: samonośna, Berlina (zamknięta), dwu-drzwiowa. Drzwi
otwierają się od przodu pojazdu. W drzwiach zamontowano szyby z
ręcznym mechanizmem opuszczania, oraz nawiewki obrotowe sterowane
ręcznie. Prawe drzwi wyposażono w zamek bezpieczeństwa zaś
lewe zamykane na kluczyk. Szyby boczne pozostałe są
unieruchomione.
W
przednim pomieszczeniu bagażowym znajduje się koło zapasowe,
akumulator, zbiornik paliwa, zbiornik płynu hamulcowego oraz
zbiornik płynu do zmywania przedniej szyby. W tylnej części
pojazdu zamontowano zespół napędowy.
Ciężar
samochodu:
Ciężar
pojazdu gotowego do drogi (z kołem zapasowym, paliwem, płynami i
narzędziami) 605 kg. Ładowność pojazdu: 4 osoby + 40 kg bagażu.
Smarowanie
Smarowanie
pod ciśnieniem za pomocą pompy uzębionej. Zawór ograniczający
ciśnienie oleju usytuowany jest w głównym przewodzie olejowym.
Normalne ciśnienie smarowania: 25-30 m. słupa cieczy.
Chłodzenie
Obieg
wodny zamknięty wymuszony pompą odśrodkową. Chłodnica
zbudowana z rurek pionowych chłodzonych przepływem powietrza z
wymuszeniem przez wentylator. Temperatura wody regulowana jest za
pomocą termostatu wbudowanego w przewód wylotowy chłodnicy.
Rozruch
Rozrusznik
elektryczny.
Sprzęgło
Jednotarczowe,
suche z piastą amortyzującą. Ruch jałowy sprzęgła wynosi około
20 mm.
Hamulce
Hydrauliczne
z działaniem na 4 koła poprzez cylinderki hamulcowe, zamocowane
na każdej tarczy koła. Hamulec ręczny typu mechanicznego z działaniem
na tylne koła. Luz między szczękami i bębnem kół na wysokości
górnych mimośrodów wynosi 0,25 mm.
Przednie
zawieszenie
Koła
niezależne, resor z piórami o układzie poprzecznym i górnych
wahliwych ramionach. W przypadku asymetrycznych wstrząsów kół
resor piórowy działa jako drążek stabilizujący.
Amortyzatory
Amortyzatory
przednie i tylne są hydroteleskopowe podwójnego działania.
Tylne
zawieszenie
Koła
niezależne, ze spiralnymi sprężynami i wahliwymi ramionami.
Prądnica
Moc
230 W. Regulator napięcia składa się z elementu regulującego
napięcie, elementu regulującego natężenie prądu i wyłącznika
prądu zwrotnego. Początek ładowania akumulatora (przy
zgaszonych światłach) przy 920 obr/min lub przy szybkości 20,5
km/h na IV biegu.
Rozrusznik
Moc
0,5 kW.
Bezpieczniki
Zastosowano
sześć bezpieczników 8 amperowych, umieszczonych w skrzynce na
pionowej ścianie czołowej pod zestawem wskaźników po lewej
stronie kierownicy. |