600-KI W SPORCIE |
Druga wersja silników była zaprojektowana do auto o zmodyfikowanych nadwoziach (np. Zagato). Trzecim typ silników to konstrukcje dostosowane do wyścigów Mille Milagia (zastosowano tu polerowane elementy w silniku). Kolejną grupą są silniki przygotowywane do Mille Milagia ze specjalnymi modyfikacjami (zwiększona moc, zmiany w głowicy i zaworach). Ostatnią grupą są silniki do podjazdów górskich (większa moc, wyższa prędkość obrotowa silnika). W trakcie jazdy w lecie usuwano termostat ustawiając klapę wlotu powietrza w pozycji maksymalnie otwartej. Modyfikacjom poddano także skrzynię biegów. W zależności od doboru przełożeń zmieniała się prędkość maksymalna 750-tki ( pierwszy bieg pozostał oryginalny, bez zmiany przełożenia).
Zastosowano seryjną tarczę sprzęgłową z mocniejszym tłumikiem drgań (zastosowano twardsze sprężyny). W środku dodano obrotomierz, zmieniono mocowanie zamykania tylnej klapy, oraz połączono sztywnym pałąkiem obie wycieraczki. Karoseria początkowo nie podlegała żadnym modyfikacją, posiadała ten sam wygląd co cywilna 600-tka (nawet kolory nadwozia były identyczne z fabrycznymi). Na pasie przednim miejsce fabrycznego lago zajął ogromny chromowany znaczek Abartha (skorpion na żółto - czerwonym tle). Po skonstruowaniu 100 egzemplarzy, auta uzyskały homologację w kategorii Grand Touring do 750cm3. W tej samej kategorii są klasyfikowane specjalne wersje Fiata Abarth (Derivation Abarth 750). Płyta podłogowa (całe podwozie) pochodziło z Fiata 600, a nadwozie zostało zaprojektowane przez Zagato. W tej wersji cała karoseria była aluminiowa, o opływowym kształcie. Większość elementów takich jak tylne reflektory, klamka, zamek pokrywy silnika zostały zastosowane z klasycznej 600-tki. Na tylnej klapie widać ogromny wlot powietrza do silnika.
Specjalne podziękowania dla Pana Mahlon Craft, za pomoc przy zbieraniu materiałów. Źródło wszystkich fotografii: http://users.ntplx.net/~kinukoyc/index.html
Opracowanie: Grzegorz Gardynik Październik 2005. |
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione. Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej. Serwis istnieje od 15 września 2000 roku. Korzystamy ze standardu ISO-8859-2. |