ZESTAW OPRACOWAŃ

Jerzy Kurnik - Elektroniczny aparat zapłonowy

 

    Jeśli ktoś z Was zetknął się kiedykolwiek z problemem regulacji aparatu zapłonowego to wie ile się człowiek przy tym na denerwuje. Kiepski dostęp do przerywacza, słabe wykonanie elementów elektrycznych itp., nie wspomnę już o tym, że stale wycierający się dystans na krzywce powoduje stałe rozregulowywanie zapłonu. Zatem nigdy nie ma się prawidłowo ustawionego zapłonu czego efektem jest zwiększone zużycie paliwa, słaba dynamika (odczuwalny brak mocy), problemy z zapalaniem na zimno i tak dalej. Aż dnia któregoś trafiłem do pobliskiego sklepu zastavy i zauważyłem na półce cudeńko - elektroniczny aparat zapłonowy. Cena mnie trochę przeraziła gdyż wynosiła około 100$ ! Jednak zaryzykowałem ! Ludzie ! Jak ręką odjął ! Problemy się skończyły. Od tamtej pory zapomniałem, że mam aparat zapłonowy. Nie dokonałem żadnych regulacji, wszystkim steruje elektroniczny moduł sprzężony z aparatem zapłonowym. Kolosalna poprawa. Natychmiast zauważyłem: Znakomita dynamikę, dużo niższe spalanie, znacznie lepsze uruchamianie silnika na zimno, równomierna i cichą pracę, szybkie "wchodzenie" silnika na obroty. Nie żałuje tych pieniędzy - były dobrze wydane !


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.