Strona 1 z 1

pompka paliwa

: środa 14 lis 2012, 16:30
autor: walus501
Witam!
dziś jak odpaliłem zastavę to zauważyłem ze w pompce od dołu jest taka mała dziurka i cieknie z niej paliwo. o co w tym chodzi?

: środa 14 lis 2012, 17:27
autor: Marcelek
to jest sprawdzian dla pękniętej membrany, jak pęknie membrana to z niej się leje, musisz wymienić membrany pompy paliwa, pasują z Malucha lub dużego Fiata/poloneza, kompletna głowiczka pompy pasuje z Fiata/Poloneza z dwoma wyjściami z pompy

: środa 14 lis 2012, 17:28
autor: schab
Ten otwór jest właśnie po to - by w przypadku pęknięcia obu membran pompki - paliwo nie ściekało ci do miski olejowej ( rozrzedzając olej ) , a wypływało na zewnątrz .
Ale mam wątpliwość : czy poza tym silnik pracuje normalnie ? Bom nie powinien ... :lol:
Najwyższy czas odwiedzić sklep , kupić zestaw naprawczy pompki paliwa ( np. do Malucha )
Marcelek mnie wyprzedził o minutę ... :mrgreen:

: środa 14 lis 2012, 20:48
autor: walus501
dzieki chłopaki.
a jaki mniej wiecej koszt takiego zestawu?

: czwartek 15 lis 2012, 10:05
autor: roźek
25zł głowiczka 5zł membrany i grosze uszczelki+ nowe opaski na węże, wężyki też nowe pozakładaj. Tylko że jak wsadzisz głowiczke od 126p to masz cięższe wyjścia z pompy i musisz mieć przejściówkinp odcięte ze starego filterka paliwa

: czwartek 15 lis 2012, 10:18
autor: walus501
właśnie wczoraj pozakładałem nowe przewody:)
jedna jeszcze dzis muszę głowice z ciągać... :-/

: czwartek 15 lis 2012, 19:49
autor: roźek
głowiczka pompy paliwa

: piątek 16 lis 2012, 08:26
autor: Marcelek
nie dawaj głowiczki od 126p tylko od 125p/polonez

: środa 02 gru 2015, 18:08
autor: Marcin1
Mam podobny problem tylko u mnie nie cieknie paliwo a olej silnikowy. Czy ktoś się z tym spotkał. Jak zaradzić temu.

: czwartek 03 gru 2015, 22:27
autor: Marcelek
zatkany odpływ w ebonice, źle założona/ dorobiona uszczelka

: poniedziałek 14 gru 2015, 18:35
autor: Marcin1
Moja pompka nie posiada przekładki z ebonitu. Mam tylko trzy membrany i uszczelniacz pod nimi. Takie pompki widziałem w 125p i polonezie ale one nie pasują mi, nie mogę ich dokręcić bo mam długi ten popychacz.

: poniedziałek 14 gru 2015, 22:51
autor: Marcelek
podkładkę musisz mieć, masz ją pomiędzy podstawą pompy a kadłubem silnika, bez niej pompa mogła by się w ekstremalnych przypadkach się zapalić

: wtorek 15 gru 2015, 08:37
autor: Marcin1
Nie skojarzyłem że o tą grubą chodzi. Możesz mieć rację bo nie zaglądałem do niej. Ale co zrobić żeby ew dopasować pompę od poloneza.

: środa 16 gru 2015, 06:18
autor: Marcelek
nic, zakładaj górę od Poloneza na dolną część od zastavy, pasuje

: piątek 20 maja 2016, 11:15
autor: los_harros
przyłącze się do tego tematu aby nie zapychać forum ;)
czy za brak paliwa w wężyku paliwowym na odcinku od pompy do gaźnika (po np 2 dniowym nie odpalaniu silnika) może odpowiadać pompa paliwa?

: piątek 20 maja 2016, 19:40
autor: Marek M.
Zawór zwrotny w pompie paliwa

: poniedziałek 23 maja 2016, 06:52
autor: los_harros
Podziękował :)

: wtorek 03 paź 2017, 01:21
autor: Mikry
Korzystając z nieco podobnego tematu chciałem zapytać o diagnozę w dość dziwnym przypadku. Odpaliłem dziś wóz po roku stania w bezruchu (1.3 EFI) i jak nie zaczęło lać się paliwo... pod silnikiem mała kałuża, pod zbiornikiem 3 razy większa. Mówię: rany, znowu coś! Ale - po wyjechaniu z garażu i wjechaniu do drugiego zupełnie nic, sucho, elegancko. Silnik pochodził z 5 minut, kilka razy przegazowany i nic, nawet kropelki. O co kaman?
Czy możliwe, że zebrało się paliwo w różnych zakamarach i gdy dostało na nowo ciśnienia to poszło gdzieś bokami? Którędy? Dodam, że silnik odpalił za trzecim kręceniem więc może i się trochę tego paliwa napompowało.

[ Dodano: 2017-10-10, 11:24 ]
Może uszczelki się wszelakie przez rok wysuszyły i puściły nim znów napęczniały? Bo problem już się nie powtórzył póki co.