tuning silnika 1.1
- schab
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: piątek 11 maja 2007, 08:57
- Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
- Kontakt:
Nie zawracaj sobie głowy ! Taki silnik był montowany do Dedry na początku lat 90 , więc znalezienie go , a zwłaszcza w stanie innnym niż agonalny - nie wchodzi w rachubę . Poza tym - jeśli chodzi o moc - to miał w serii 78 km , a taki sam silnik ( ale na gaźniku ) montowany w Temprze - 86 koni.
Co do montażu - musiałbyś znaleźć kompletny silnik wraz z komputerem , wszystkimi czujnikami i wiązką elektryczną . Szanse - jeszcze maleją ...
Dużo lepszym rozwiązaniem z racji dostępności samych silników i osprzętu do nich - jest wymieniony wcześniej 1,6 16V . I to on właśnie miał w serii 103KM.
Jeszcze jedno - to co widać na załączonym przez ciebie zdjęciu - bardziej niż wtrysk przypomina mi dwa podwójne , poziome gaźniki.
Co do montażu - musiałbyś znaleźć kompletny silnik wraz z komputerem , wszystkimi czujnikami i wiązką elektryczną . Szanse - jeszcze maleją ...
Dużo lepszym rozwiązaniem z racji dostępności samych silników i osprzętu do nich - jest wymieniony wcześniej 1,6 16V . I to on właśnie miał w serii 103KM.
Jeszcze jedno - to co widać na załączonym przez ciebie zdjęciu - bardziej niż wtrysk przypomina mi dwa podwójne , poziome gaźniki.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- Skandal
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 134
- Rejestracja: niedziela 18 maja 2014, 11:35
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
schab, poziome gaźniki to już mod właściciela, na wikipedii ten silnik na wielopunkcie jest oznaczony mocą 103KM ( http://it.wikipedia.org/wiki/Lancia_Dedra )
Ale skoro twierdzisz, że znalezienie tego w dobrym stanie, to pewnie masz racje - za krótko siedzę w temacie, dlatego spytałem
Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?
Ale skoro twierdzisz, że znalezienie tego w dobrym stanie, to pewnie masz racje - za krótko siedzę w temacie, dlatego spytałem
Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?
- schab
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: piątek 11 maja 2007, 08:57
- Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
- Kontakt:
Pierwsze zdziwienie : po ustawieniu na Wikipedii języka polskiego - znika większa część danych , które są dostępne w wersji włoskojęzycznej !
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
dowiem się przy montażu, narazie mam już skompletowany zespół napędowy, teraz siedzę nad połączeniem elektryki sieny z elektryką Zastavy i kawałkami elektryki z Poloneza (sterowanie wycieraczkami i oświetleniem wnętrza)Skandal pisze:
Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- Skandal
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 134
- Rejestracja: niedziela 18 maja 2014, 11:35
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Racja, mój błąd. Tak czy inaczej dalej chodzi mi o ten silnik, który był montowany w dedrze, pozwolisz, że oprę się na informacjach z tej strony:schab pisze:Pierwsze zdziwienie : po ustawieniu na Wikipedii języka polskiego - znika większa część danych , które są dostępne w wersji włoskojęzycznej !
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_SOHC
Silnik ma oznaczenie 835.A1.000, była to jedyna jednostka 1.6 8V montowana w dedrze drugiej generacji. Widzę również, że dół ma identyczny co Tipo 1.6(159.A3.000). Masz może informacje czy głowica się różniła? Czy różnice ograniczały się do dolotu, układu zasilającego i wydechu?
Na tej stronce (http://tempra.org/dane_techniczne.php) zauważyłem również silnik o pojemności 1581cm3 i mocy 90KM, jest już tutaj wprowadzony wielopunkt jednak oznaczenie silnika się nie zgadza Głownie chodzi mi o to; czy same słupki silników 1581 z różnych wersji fiata/Lancii różnią się od siebie ?
- schab
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: piątek 11 maja 2007, 08:57
- Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
- Kontakt:
Wszystkie silniki 1581 ccm montowane w Tipo / Tempra ; Delta / Dedra - miały tłoki o średnicy 86,4 i skok 67,4 . Różniły się osprzętem. Mało tego - silnik 1,6 16V produkowany do 2002 roku - też był oparty o ten sam blok , inna była tylko głowica.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy są na tym forum jakieś zastavy z innym niż seryjnym silnikiem 1.1 ?
Audi B4 Coupe Quattro 4.2V8 - Swap
VW Golf MK4 1.8T GTI - Mody - 195KM
Subaru Forester 2.0 S-Turbo 4x4 - Wszystko od STI - 280KM
Mazda 323 BF 1.6T GTX 4x4
Mazda 323 BG 1.8T GTX 4x4 - Zmodowana 290KM
Mazda 323 BG 1.8T GTR 4x4 - Małe mody 305KM
VW Golf MK4 1.8T GTI - Mody - 195KM
Subaru Forester 2.0 S-Turbo 4x4 - Wszystko od STI - 280KM
Mazda 323 BF 1.6T GTX 4x4
Mazda 323 BG 1.8T GTX 4x4 - Zmodowana 290KM
Mazda 323 BG 1.8T GTR 4x4 - Małe mody 305KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość