Remont Z1100p rocznik 81

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » poniedziałek 19 sie 2013, 23:01

mam chyba taką śrubę
Zastava 1600 DOHC

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » piątek 21 lut 2014, 15:53

Chciałbym się pochwalić postępami w remoncie. Rozpocząłem właśnie składanie tylnego zawieszenia samochód został zakonserwowany w tych okolicach wspawany pas tylni od strony zbiornika bo dziura odrdzewiony odmalowany teraz składam:)
Dodatkowo założone zostały nowe amortyzatory, odrestaurowane wahacze z wymienionymi gumowymi tulejkami, nowe łożysko wraz z piastą oraz nowe szczeki, bębny, cylinderki i linka hamulca.
Jeszcze za czasów jak zastawa jeździła rozebrany oraz przesmarowany został resor dlatego teraz nic nie będę z nim robił.

http://imageshack.com/a/img837/129/c1vy.jpg
http://imageshack.com/a/img577/2926/twmi.jpg
http://imageshack.com/a/img811/5536/u2sm.jpg
http://imageshack.com/a/img31/2074/b4jb.jpg

W planach mam skończyć to postawić go na koła i jeszcze raz podnieść przód rozebrać kompletnie wymienić wahacze z przodu na nowe i jeszcze raz muszę odmalować nadkola przednie gdyż szajs który polecono mi w sklepie kruszy się przy dotyku jak piasek na szczęście pomalowałem nim tylko przednie nadkola.
Teraz maluje taką konserwacją która jest jak guma bardzo ładnie się kładzie i nie odpada;P

To tak pokrótce postępy oraz plany :)

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » piątek 21 lut 2014, 20:36

a co to za konserwacja?
Zastava 1600 DOHC

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » sobota 22 lut 2014, 13:57

Ta co była byle jaka to nie wiem bo puszki wywaliłem a ta co jest jak guma to:
http://www.autolackierbedarf.com/eshop/ ... /112_0.jpg W wydaniu pod pędzel i pistolet.

Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców z przodu. Jak zakłada się zacisk na prowadnice to są takie "blaszki" które mają otwory na zawleczki i przychodzą one miedzy prowadnice a zacisk. Posiada ktoś może coś takiego?? Nie wiem gdzie ale moje gdzieś zaginęło

Awatar użytkownika
Piotrek-FSO
Obiecujący użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 11:33
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: Piotrek-FSO » sobota 22 lut 2014, 16:26

* Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300

Obrazek

Awatar użytkownika
Alien
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 17 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: ze Śląska
Kontakt:

Post autor: Alien » sobota 22 lut 2014, 17:07

Chore pieniądze kosztują fanty u tego sprzedawcy, owszem - czasem ma faktycznie trudno zdobywalne rzeczy ale ceny... masakra.
akurat kliny, zapinki śmiało można za grosze targać z pierwszego lepszego szrotu, czy to z DFa czy PNa (ze starym układem). Akurat te elementy trudno zepsuć albo zużyć chyba że ktoś rąbał po tym młotem.

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » wtorek 25 lut 2014, 20:43

Dokładnie... Ale mi osobiście udało się kupić tłoczki do zacisków... Po 15 zł/szt :-P
Czasem okazje się trafiają ;-)
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » czwartek 27 lut 2014, 15:30

tył złożony wziąłem się za przód teraz. Rozmontowałem rozkręciłem i przyszło do zamawiania części. Jako że wyszedłem z założenia że jak już tera wszystko rozbebeszone to rzeczy które się z używają i jest do nich dostęp to powymieniam.

No i chciałem zamówić nowe przeguby. Znalazłem w katalogu http://katalog.fota.pl/ są dwa jeden z ilością ząbków 22 drugi 20. nie mogę się doszukać nigdzie w książkach który dokładnie miałby to być?
W katalogu intercars także są dwa różne.


PS. Nie daje konkretnego linku do foty.pl ani intercars bo wywala błąd.

PPS. Posiada może ktoś dostęp do gum trzymających wahacz na drążku reakcyjnym??

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » czwartek 27 lut 2014, 16:16

Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » piątek 28 lut 2014, 00:41

policz ile masz frezów na swoich
Zastava 1600 DOHC

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » piątek 07 mar 2014, 16:27

rozebralem dzisiaj przekładnie kierowniczą. Generalnie nie pierdzielilem sie i rozebralem całą. Została oczyszzona i pomalowana i tu moje pytanie: jak będę ją składał juz na cacy to jakiego oleju i ile powinno byc w srodku?? Moze to byc zwyklly olej?? czy musi byc to olej przekładniowy albo cos specjalnego????

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » piątek 07 mar 2014, 16:57

Olej przekładniowy Hipol 15F - 0,14 dm3
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » piątek 07 mar 2014, 20:45

Okej znalazłem tą stronkę w książce gdzie to jest wymienione wynika ze do skrzyni biegów ma być olej Hipol 15MF z tego co z grubsza patrzałem w necie ten 15F jest dostępny a tego 15MF to coś nie bardzo. Można zastosować ten 15F tu i tu?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » poniedziałek 10 mar 2014, 20:36

w przekładni jest sam smar przynajmniej u mnie a co do samej przekładni to po prawej stronie masz ebonitową tulejkę która często jest wytarta i są luzy
Zastava 1600 DOHC

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » czwartek 30 paź 2014, 19:12

Siemanko,

dawno nie pisałem. Przyszedł czas na kolejną aktualizacje postępów z prac. Co tu by sie rozpisywac prace powoli postępują do przodu. W chwili obecnej polakierowana została buda bez wszelkich włazów i wsadzony blok silnika ze skrzynią biegów. Niestety prace na okres zimowe zostają zawieszone gdyż wyjezdzam do pracy i dopiro na wiosne zostaną wznowione.

Fotki z prac:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Plany:
Plan jest wrócic i skończyc samochód do dnia 31.07.2015r,
Pierwsze za co planuje sie wziąć to silnik doprowadzic do stanu uruchomienia, wnętrze i wszystko a dopiro na końcu wszelakie włazy klapy itp.
Ale to zobaczymy co przyszłośc przyniesie.

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » niedziela 02 lis 2014, 08:57

To czekamy na powrót.
ps. ładny kolor.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
jkurnik
Prezes Klubu
Posty: 106
Rejestracja: środa 21 cze 2006, 12:18
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: jkurnik » środa 19 lis 2014, 14:46

To na zlot będzie gotowe:)

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » środa 15 kwie 2015, 08:39

No udało sie wrocic z tułaczki także trzeba brac sie ostro za robote.

Tak jak jest zaplanowane pierwse co silnik. Plan jest jako ze silnik przed wyjeciem chodzil bez wiekszych mankamentow uruchomic go i cieszyc sie furą. Mam drugi ilnik ktory po uruchomieniu samochodu chce kompletnie rozebrac i wyremontowac na tip top z malowaniem bloku itp.

Jako ze samochod musi byc gotowy na 31.07 praca bedzie teraz postepowac ze zdwojona sila. Tesciu u siebie zajmie sie lakierowaniem i przygotowywaniem drzwi masek itp. A ja w tym czasie skladaniem reszty.

Wstawiam zdjecia z przed kilku dni po zakupie nowych opon. Prezentem niespodziankiem podczas mojej nieobecnosci felgi zostaly wypiaskowane i polakierowane co widac na fotach. Opony to Debica Nawigator 2 155/70 z tego co wynalazlem na swoich poprzednich to dwie z nich to byly 135 a dwie 145.

narazie tyle postaram sie systematycznie dodawac info co sie dzieje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dzisiaj nastąpił przełomowy moment mianowicie silnik przemówił. I jak to zazwyczaj bywa rozwiązanie jednego problemu zrodziło kilka kolejnych mianowicie brak ciśnienia oleju. Sprawdzony został czujnik i inne pierdoły no i została do sprawdzenia pompa. Z tego co pamiętam poprzedni właściciel kiedy zakładał mi mój silnik i nowy filtr oleju miał to samo i jak zamienił filtr na stary to poszło. I teraz zastanawiam się czy filtr jest jakiś bardziej wymagający czy właśnie wina jest na pompie a filtr który on założył bym przeorany że nie filtrował i nie wywierał oporu na pompie i jakoś to kulało mniej lub bardziej.
Tu pytanie jak chce ściągnąć misę olejową do wystarczy podeprzeć silnik usunąć poduszkę skrzyni i dojdę do tych dwóch śrub misy czy jest jakiś inny prostszy myk?
Jest jeszcze pytanie apropo pompki paliwa silnik dzisiaj odpalany był z butli trzymanej w powietrzu tłoczenie pompy paliwa skierowane było do kanistra. Po kilku próbach odpalenia i paru minutach pracy w końcu pojawiło się paliwo na ssaniu i tłoczeniu ale po przełączeniu przewodu tłoczenia pompki na gaźnik okazało się że nie ma ona siły podać paliwo na gaźnik. Jest tez tak ze paliwo wraca przez pompkę z powrotem. Może być tak dlatego że w zbiorniku jest około 6 litrów tylko czy nie powinno mieć to wpływu??

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2015-07-05, 12:32 ]
Od czego ewentualnie podejdzie pompa oleju?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości