Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Zaprezentuj swój wóz :]
Awatar użytkownika
Miklaś
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 03 paź 2010, 19:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Post autor: Miklaś » środa 06 paź 2010, 18:16

Witam:)

Na tym forum jestem nowy.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zastawki 1100p z 1979r z silnikiem od fiata ritmo o pojemności 1500cm3. Samochód kupiłem od Milesia, który jest również użytkownikiem tego forum a mieszka ode mnie 200m dalej;)

Czemu akurat zastawa? Miałem już 7 polonezów, 2 duże fiaty, 2 maluchy, 2 trabanty, 2 golfy mk1, 1 audi 100cc i jednego wartburga to czemu nie zastawę teraz. Lubię stare samochody bo wiem, że one mają duszę. :-P

Pierwsza fotka i jak na razie jedyna zastawki spod mojego domu. Z braku czasu nie mam kiedy zrobić jej sesji. Może w weekend.
Obrazek
Pierwsze wrażenia z jazdy są niesamowite. Zastawka twarda i sztywna i do tego niesamowicie przyspiesza. Spod świateł jak dotąd zawsze pierwszy.:)

Plany. Chcę dążyć do odrestaurowania samochodu własnoręcznie i spróbować załatwić żółte tablice. Stan techniczny jak dotąd bdb blacharka również. Zaledwie parę mankamentów no i ten czerwony pokład, którym poprzedni właściciel zabezpieczył ją przed rdzą.

PS. Chętnie przyjmuję rady i krytykę, proszę też o wyrozumiałość gdy będę Wam zadawał głupie pytania. Z braku czasu nie miałem czasu zapoznać się z całą zawartością forum.
Pozdrawiam;)
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Awatar użytkownika
Lukol
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 12 wrz 2006, 18:34
Lokalizacja: Poznań/Piła
Kontakt:

Post autor: Lukol » czwartek 07 paź 2010, 08:09

Witamy nowego kolegę, witamy.
Protecting global overheating by writing cool software :-)

Andruszka
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: piątek 09 paź 2009, 23:10
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Post autor: Andruszka » czwartek 07 paź 2010, 15:59

Jak byś chciał żólte tablice, to musisz wrócić do orgyginalnego silnika 1100. Tak wogle fajne auto, powodzenia w restaurowaniu.

Awatar użytkownika
Miklaś
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 03 paź 2010, 19:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Miklaś » czwartek 07 paź 2010, 16:11

No to jeszcze zobaczymy. Żółte tablice to póki co nieokreślony termin.
Andruszka pisze:Jak byś chciał żólte tablice, to musisz wrócić do orgyginalnego silnika 1100. Tak wogle fajne auto, powodzenia w restaurowaniu.
Masz żółte tablice? Masz może jakieś wskazówki konkretne co i jak? Jeśli powielam temat
to odeślij mnie do niego oki?;)


Dzisiaj wypuszczam się zastawą w trasę. bagażnik kluczy powinien wystarczyć jako zabezpieczenie. :mrgreen:
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » czwartek 07 paź 2010, 18:56

Poczytaj sobie na temat żółtych blach tutaj:
http://www.klubzastava.org/www_htm/opra ... abytek.htm
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » piątek 08 paź 2010, 00:22

a co mierzą tłoki? kto pozna że to 1.5 czy tam 1/1
Zastava 1600 DOHC

Andruszka
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: piątek 09 paź 2009, 23:10
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Post autor: Andruszka » piątek 08 paź 2010, 00:43

Może i nikt,ale ideą żóltych tablic jest oryginalność i wartość historyczna, więc moim zdaniem jak chcesz żółte tablice to się tego trzymaj, jak Ci to nie odpowiada to nikt Cię do nich nie przymusza. A potem jezdzą po ulicach np Fiaty 125p z lay68-74 na lampach od MR, lub Warszawy rózowe metalki, o zgrozo.

Awatar użytkownika
Miklaś
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 03 paź 2010, 19:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Miklaś » piątek 08 paź 2010, 09:01

Pierwsze zdjęcie z wycieczki po okolicach Sierpca i pierwsza naprawa po trasie :mrgreen: Zbyt zastawkę przycisnąłem i zablokował mi się gaz. Po 10min ruszyliśmy dalej w drogę.

Obrazek

Mam pytanie odnośnie zderzaka. Kiedyś ktoś wpadł na pomysł żeby oryginalny chromowany/niklowany zderzak pomalować na czarno. Taka ponoć moda była :-P . Czy dałoby radę czymś tą farbę usunąć? Jak zadrapałem go lekko paznokciem to spod spodu ładnie się błyszczy.

Obrazek
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: piątek 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » piątek 08 paź 2010, 11:00

Miklaś pisze:Mam pytanie odnośnie zderzaka. Kiedyś ktoś wpadł na pomysł żeby oryginalny chromowany/niklowany zderzak pomalować na czarno. Taka ponoć moda była :-P . Czy dałoby radę czymś tą farbę usunąć? Jak zadrapałem go lekko paznokciem to spod spodu ładnie się błyszczy.
Nie obcinaj paznokci , tylko zdrapuj farbę ! :mrgreen:
A poważnie - kup środek do złuszczania starych powierzchni lakierowanych . Pod jego wpływem lakier szybko się złuszczy i będziesz mógł go pościągać . Ale uwaga - te środki są robione na bazie mocnych ługów ( zasad ) więc można poparzyć chemicznie ręce robiąc to bez gumowych rękawic , a ponadto mogą znacznie przyspieszyć korozję - więc po złuszczeniu starej farby będziesz musiał szybko i dokładnie zmyć zderzak dużą ilością wody , a następnie - po wysuszeniu - porządnie go natłuścić i z wierzchu i od spodu .

Awatar użytkownika
Miklaś
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 03 paź 2010, 19:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Miklaś » piątek 08 paź 2010, 18:03

Jutro jadę do Milesia i zastawkę obejrzę z kanału. Tyle co patrze się z boków na podłogę to nie jest źle chociaż widać, że była ona łatana kiedyś. Wszędzie jest biteks i to gruba warstwa. Chcę obejrzeć przede wszystkim podłużnice. Będzie źle... mam nadzieję, że Mileś doradzi. ;-)
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Awatar użytkownika
BG
Doświadczony użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: środa 15 sie 2007, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: BG » sobota 09 paź 2010, 19:56

Ja zmyłem czarną farbę ze zderzaka przy pomocy rozpuszczalnika nitro, pól dnia sie "bawiłem" ale warto było zderzak ładnie błyszczy i chromu nie zżarło.
BG

Awatar użytkownika
Miklaś
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 03 paź 2010, 19:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Miklaś » sobota 09 paź 2010, 20:01

Próbowaliśmy dzisiaj z Milesiem zmyć to nitrem i ni da rydy... (minimalnie lepiej skrobie się paznokciem :-P )

Przejrzeliśmy cały spód w zastawce i jestem mile zaskoczony. Zakonserwowana bezbłędnie. Parę rzeczy trzeba poprawić ale naprawdę są to drobiazgi. Zawędrowały też do zastawki nowe (czyt. inne) fotele.

Sprawa druga. Samochodzik ma problemy z płynnym przejściem z niskich na wysokie obroty. Wydaje mi się, że może to być wina zapłonu i drobna jego korekcja powinna ten problem usunąć. Zgadza się?
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » niedziela 10 paź 2010, 12:02

Po pierwsze... ZASTAWA to jest stołowa :!:
Masz jeszcze jakieś fotki? :-P
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Miklaś
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 03 paź 2010, 19:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Miklaś » wtorek 12 paź 2010, 17:57

Oj... Firefox mi podkreślał to co miałem zrobić?? :-P Zdjęć zrobię więcej ale gdy uda mi się wrócić z pracy o normalnej porze. Teraz wracam zbyt późno żeby robić zdjęcia. ;-)

[ Dodano: 2011-11-06, 21:08 ]
Nie udzielałem się na forum dłuższy czas teraz postaram się to nadrobić. Zośka poszła do rozbiórki... (w celu kompletnej renowacji nadwozia;)))
Niestety niedobór wolnego czasu i nadmiar wolnych środków finansowych zmusił mnie do wstawienia samochodu do profesjonalisty. Zamierzałem wszystko robić sam niestety nie udało się. Gotowa będzie w nowym roku.

Od mojego ostatniego wpisu zakupiłem do Zośki ok. 400kg części Także jakby coś było potrzebne to zapraszam.

Dodaję również aktualne zdjęcia:


Obrazek[/URL]

Zośka podczas jednego z weekendowych wyjazdów nad Wisłę. Miny przechodniów i reakcja kierowców niezapomniana.

Obrazek

Zmieniony przedni grill na plaster miodu. Moim osobistym zdaniem dodaje uroku.;)

Obrazek

Najnowsze zdjęcie jakie mam. Robione na działeczce. Zośka przez 2 miesiące służyła jako główny samochód z racji iż "dupowóz" stał u lakiernika.

W między czasie Zośka przeszła szereg mniejszych większych napraw co umożliwiło dnia 1 października tego roku przejść caluśką ścieżkę diagnostyczną na przeglądzie:))

Pozdrawiam
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości