Ściąga w prawo

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
Addeo
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: sobota 19 maja 2012, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ściąga w prawo

Post autor: Addeo » poniedziałek 22 paź 2012, 12:04

Witam
Mam problem ze swoją Zastavą,
otóż auto ma zrobione przednie zawieszenie w 90%, pozostały jedynie stare (lecz sprawne) końcówki drążków kierowniczych, gdyż nowych nigdzie nie namierzyłem, wymienione zostały gumy wszelakie, amortyzatory, zbieżność ustawiona na laserach a mimo to przy mocnym ruszaniu, strasznie mocno ściąga mnie w prawo.
Podczas jazdy z tą sama prędkością - np. 110km/h auto jedzie prosto, co może powodować to ściąganie podczas przyśpieszania, sprawdzałem to na dwóch rożnych kompletach kół i jest tak samo.
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: piątek 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » poniedziałek 22 paź 2012, 12:25

Stawiam na złamane podłużnice .
Zrób prosty test : ruszaj bardzo mocno kierownicą w obie strony - po ~pół obrotu . Obserwuj przy tym szerokość szpary pomiędzy maską silnika , a krawędzią błotnika . Jeżeli szerokość szpary bedzie się zmieniała - szukaj blacharza , który ci wzmocni przejście podłużnic przez przegrodę .
W trakcie testu auto ma stać nieruchomo, maska zamknięta .
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » poniedziałek 22 paź 2012, 14:29

Sprawdź punkty mocowania drążka reakcyjnego pod przednim pasem. Może masz uszkodzone tuleje gumowe lub całkiem wypadły.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » poniedziałek 22 paź 2012, 17:41

Sprawdź też prawą podłużnicę w miejscu mocowania silnika. Prawdopodobnie tam może być pęknięta.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » poniedziałek 22 paź 2012, 17:46

Mam tak samo - winne są gumy od stabilizatora na przednim pasie ew ten w wahaczach albo zacierająca się ośka satelitów w skrzyni
Zastava 1600 DOHC

Addeo
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: sobota 19 maja 2012, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Addeo » środa 04 lut 2015, 19:19

Na dniach rusza pełna regeneracja zawieszenia, wszystko nowe ma być :) Maglownica, stabilizator, wahacze, zaciski, półosie etc. mam nadzieję że problem zniknie.
Dodatkowo zamontuję lejce między wahaczami a stabilizatorem aby ją usztywnić.
Stay tuned
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66

Awatar użytkownika
jkurnik
Prezes Klubu
Posty: 106
Rejestracja: środa 21 cze 2006, 12:18
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: jkurnik » poniedziałek 16 mar 2015, 15:23

Czy przy przyspieszaniu sciaga a przy hamowaniu sciaga w druga strone? Jesli tak sprawdz czy dobrze zamocowane są gumy na wahaczach przy drązku stabilizacyjnym. Pytanie jak te gumy były zamocowane? Bardzo często gumy są źle mocowane co powoduje, że źle pracują i szybko się zużywają.

Addeo
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: sobota 19 maja 2012, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Addeo » poniedziałek 16 mar 2015, 18:25

Obstawiam też te gumy stabilizatora. Generalnie trudno mi to jednoznacznie stwierdzić czy one były winne, bo po prostu mam całe nowe zawieszenie, zregenerowane po całości.
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » czwartek 02 lip 2015, 17:46

Potwierdzam , jest to wina gum na stabilizatorze.
--
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość