ZESTAW OPRACOWAŃ

Jak ustawić zapłon samodzielnie ?

  • Weź lampkę kontrolną z dwoma wyprowadzeniami. Jeden przewód kontrolki podłącz do cewki zapłonowej w miejsce oznaczone znakiem "1". Drugi przewód podłącz do masy - dowolne metaliczne miejsce.

  • Dla łatwiejszej regulacji wykręć świece zapłonowe.

  • Włącz zapłon przekręcając kluczyk w stacyjce.

  • Obracaj kołem zamachowym powoli do chwili kiedy zapali ci się kontrolka. Jeśli kontrolka się zapaliła to sprawdź czy znak "1" na kole zamachowym pokrył się ze znakiem "10" na krawędzi obudowy skrzyni biegów. Jeśli te znaki się nie pokrywają to pokręć kołem zamachowym do momentu aż się pokryją.

  • przejdź do aparatu zapłonowego i odkręć nakrętkę mocującą aparat zapłonowy kluczem 13.  Pokręć aparatem do momentu zaświecenia się kontrolki. Dokręć nakrętkę do oporu.

  • Zamontuj świece i sprawdź zapłon uruchamiając silnik. Zrób próbną przejażdżkę nasłuchując, czy z silnika nie wydostają się stuki  i czy silnik pracuje stabilnie. Jeśli mimo wszystko słyszysz stukanie (dzwonienie) znaczy się, że zapłon jest źle ustawiony (prawdopodobnie za wcześnie) W tym celu musisz opóźnić zapłon obracając obudową zapłonu w kierunku ruchu wskazówek zegara. Obrót ten musi być minimalny < od milimetra !


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.