ZESTAW OPRACOWAŃ

Montaż wspomagania hamulców

    Najlepiej byłoby zamontować servo z fiat 128, nie ma wtedy żadnych przeróbek przy zamocowaniu. W 128 servo zamocowane jest do dodatkowej podstawy, która następnie jest przykręcona do przedniej ścianki nadwozia. Podobne rozwiązanie było w pierwszych modelach Ritmo z tym, że podstawa jest inna.

W moim przypadku zastosowałem servo z F 125p, podstawę miałem oryginalną z 128. Ponieważ 125 ma krótki popychacz (od strony pedału hamulca) musiałem go przedłużyć do żądanego wymiaru.

Montaż od 125 powoduje, że pompa jest przekręcona o około 45 st. i przewody hamulcowe wychodzą z boku. Usiebie przerobiłem podstawę. Pozostaje jeszcze sprawa kolektora ssącego. W kolektorze od Zastavy powinien być nadlew w okolicach kanału dolotowego 4 cylindra, należy go przewiercić i nagwintować. Króciec, jeżeli brak oryginalnego można wytoczyć, albo szukać kolektora od Ritmo 1.1, 1.3 - pasuje. No i trzeba wydłużyć przewody hamulcowe.

 

Łukasz Krzywda


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.