ZESTAW OPRACOWAŃ

Pękający trójząb na końcu półosi

 

Cebolax: Mam maxymalnego problema......ale najgorsze, że kompletnie nie wiem co to właściwie za problem....zaczęło się od tego, że śruba trzymająca silnik była niedokręncona co spowodowało opadanie silnika na półośkę i w konsekwencji uszkodzenie trój zęba na końcu półośki....wymieniliśmy....olej.....dwa trójzęby....półośki itp. kilka dni temu nie wiadomo dlaczego przy cofaniu znów się zaczęło ...i znowu lewy trójząb.....nie mogliśmy dojść czemuż....luźne łożysko?? ... wymieniliśmy ...teleskop.... łożysko ...półośki...2 dni później przy ruszaniu znów pier....... i teraz jestem już bezradby :(((((( PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!

 

Flaper: Miałem ten sam problem, najgorsze jest to że za każdym razem strzelał ten trójząb, a on kosztuje 35PLN. U mnie problemem było to, że kasta trzymająca silnik się rozlatywała pod ciężarem silnika. Proponuję sprawdzić czy masz zdrową blachę dookoła silnika (nadkola od strony silnika, pas przedni). U mnie blacha się po prostu darła. Wynikiem tego było obniżenie się silnika, nadwerężenie przegubów i wyciąganie ze skrzyni trój zęba rwąc go. Efektem finalnym było naderwanie mocowania podpory silnika do podłogi. Było wszystko dookoła przerdzewiałe. Dzięki Klubowi Zastava poznałem wspaniałego kolegę (Robert), którego znajomy (Arek) ma zamiłowanie do spawania. Więc udało mi się to korzystnie cenowo wyspawać. I mimo podspawania podłogi, na niewiele się to wszystko zdało, w międzyczasie bowiem poszła skrzynia. Tu po raz kolejny pomógł mi klubowicz (Ali), pozbywając się zapasowej skrzyni biegów, spędziłem później 2 dni w zimnym garażu, bo wymiana była w Grudniu. Pomógł mi przy niej Robert. Mimo jednak dobrych chęci wyjeżdżając z garażu wpadł w podłogę pedał hamulca, wymieniłem więc rurki miedziane z tyłu auta.

 

Desertfox: Z tego co wiem to jest objaw opadnięcia silnika w dół, możliwe, że poduszki są wypracowane mam tu na myśli te trzymające silnik i skrzynie, postaraj się porównać swoja sytuacje z innym samochodem bo raz cos takiego widziałem, facet miął jakieś 5-10 cm wszystko opadnięte ... objawy były identyczne.

 

Cebolax: Bardzo dziękuje za wasze podpowiedzi.....ja też coś wymyśliłem już: ....chce założyć grubą podkładkę pomiędzy łożyskiem koła a lewą półosią....będzie to podkładka grubości ok. 8mm i zrobię z podkładki spod nakretki mocującej koło(śr.30mm).....to wszystko zapobiec ma oczywiście wypadaniu tego trójzęba nieszczęsnego....mam nadzieje że zadziała.....sprawdziłem już mocowanie silnika i jest całe i dobrze przykręcone......no i to chyba wszystko. 


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.