KLUB ZASTAVA

Jak samodzielnie zabezpieczyć samochód antykorozyjnie?

 

   Każdy stary samochód pod wpływem czasu i warunków atmosferycznych (woda, sól, zmiany temperatur, rzucane kamienie spod kół samochodów) poddany jest niszczącemu działaniu swojego największego wroga - korozji. Ten postępujący proces można jednak powstrzymać stosując pewne zabezpieczenia dostępne na naszym rynku. Można także systematycznie odwiedzać stacje serwisowe i po każdej zimie robić kosztowne przeglądy.

 

  Zabezpieczać należy wszystkie ważne i charakterystyczne punkty pojazdu a także wnęki i miejsca trudno dostępne.  Do zabezpieczeń antykorozyjnych najlepiej jest zastosować popularne dostępne środki antykorozyjne jak np.: Fluidol lub Bitex. 

 

Bitex, Bitex Elastic, Bitex Brąz - preparaty do ochrony podwozi samochodowych przed korozją oraz zabezpieczania elementów i konstrukcji stalowych. Fluidol MLP, Texol 1000 - preparat do ochrony przed korozją wewnętrznych powierzchni blach w przekrojach zamkniętych nadwozi samochodowych i elementów stalowych na czas transportu i składowania. Elektrosol S-PM - środek do ochrony elementów stykowych w układach elektrycznych. Inhibol - środek do konserwacji zamków samochodowych, wszelkiego rodzaju mechanizmów, broni itp. CocKpit Spray - służy do konserwacji elementów z tworzyw sztucznych

 

Preparaty te można kupić na niektórych stacjach benzynowych i w każdym sklepie motoryzacyjnym oraz na stacjach serwisowych.

 

   Jednorazowe zabezpieczenie nie jest ostatecznym rozwiązaniem problemu. Czas działa zawsze na niekorzyść stąd zabezpieczenia antykorozyjne należy okresowo powtarzać mniej więcej co dwa trzy lata w zależności od użytkowania pojazdu. Wszelkie zauważone pęknięcia lub wżery należy niezwłocznie naprawić lub zgłosić do warsztatu blacharsko lakierniczego celem naprawy gdyż pozostawienie ich pod świeżą warstwą preparatu zabezpieczającego jedynie zwiększy proces korozji i tym samym narazi użytkownika na większe koszty w przyszłości związane z naprawami blacharsko-lakierniczymi.

 

Poniżej zamieszczona została lista najważniejszych punktów w samochodzie zastava, które należy poddawać okresowym kontrolom i zabezpieczeniom antykorozyjnym:

 

  • przednia belka i jej mocowania od spodu

  • tylna belka, wszelkie połączenia i spawy

  • podłużnica płyty podłogowej

  • progi (najlepiej od kabiny wlać preparat przez otworki)

  • wszelkie spawy podłogi od dołu

  • wnętrza kół zwłaszcza przy połączeniach

  • otwory w drzwiach i cale drzwi od wewnątrz

  • środkowymi i przednie słupki

  • tylne narożniki nadwozia w okolicy baku
  • mocowania wahaczy do nadwozia
  • wnętrze tylnej klapy bagażnika
  • wnętrze przedniej klapy silnika
  • komora silnika bez elementów związanych z silnikiem
  • tylny resor zabezpieczyć smarem grafitowym
  • otwory wentylacyjne w podszybiu

 

Oto przykładowe ceny preparatów na kwiecień 2003

 

BITEX - środek do ochrony podwozi samochodów przed korozją:

500 ml / szt.

9,82

1 L / szt.

7,10

3 L / szt.

17,30

4,5 L / szt.

25,45

10 L / szt.

52,30

 

FLUIDOL ML w aerozolu

400 ml. / szt.

10,52

 

FLUIDOL MLP 92 środek antykorozyjny w przekrojach zamkniętych nadwozi samochodowych:

1,5 KG / szt.

13,30

10 L

74,60

 

   Ten sposób zabezpieczenia przyczyni się do znacznie dłuższego okresu eksploatacji samochodu bez konieczności dokonywania kosztownych napraw blacharsko-lakierniczych.


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.