|
Lista
dyskusyjna Klubu Zastava
Witamy
na liście dyskusyjnej Zastava@fla.pl! Witaj na liście klubu zastava.
Wiadomości skierowane na listę wysyłaj na adres:
zastava@fla.pl
Ogólną
stronę informacyjną listy (zapisy, wypisy, modyfikacje) znajdziesz pod
adresem:
http://fla.pl/mailman/listinfo/zastava
Wszystko
to można również zrobić za pomocą maila. Wyślij wiadomość za słowem
'help' w temacie lub treści na adres:
Zastava-request@fla.pl
W
odpowiedzi dostaniesz dalsze wskazówki. Pamiętaj, że do wszystkich zmian
(w tym również wypisania się) potrzebne będzie Twoje hasło, które
uzyskasz podczas rejestracji. Mailman będzie co miesiąc przysyłał Ci
wiadomość przypominającą o tym na jakie listy dyskusyjne jesteś
zapisany na serwerze fla.pl i jakie jest Twoje hasło. Można zrezygnować z
przypomnień zmieniając opcje
subskrybcji. Przypomnienie zawierać będzie również instrukcje w jaki
sposób wypisać się z listy i korzystać z Mailmana.
Pozdrawiam
Was
Flaper
(admin listy)
ARCHWIUM
listy dyskusyjnej
Tu
znajdziesz pełny opis znaków specjalnych stosowanych w poczcie takie jak BTW,
IMHO, itp
NETYKIETA
czyli zasady korzystania z listy dyskusyjnej Klubu Zastava
Listy
dyskusyjne (mailing lists):
-
Wysyłaj
listy z prośbą o zapisanie do listy dyskusyjnej i wypisanie z niej pod
odpowiedni adres. To Ty jesteś odpowiedzialny za to, aby się dowiedzieć,
jak takie listy działają i wysłać odpowiednio zaadresowany list w
odpowiednie miejsce. Pomimo tego, że większość oprogramowania
odpowiedzialnego za działanie listy dyskusyjnych potrafi rozpoznać
alias "-request", który zapewnia wysłanie niezbędnych
informacji, pamiętaj że nie jest to regułą. Upewnij się, że znasz
zasady obowiązujące na danej liście, zanim się do niej zapiszesz.
-
Nie
kasuj tzw. "subscription message", który dostajesz przy
zapisywaniu się na listę dyskusyjną. Zwykle zawiera on także
informację o tym, jak się wypisać.
-
Ogólnie
rzecz biorąc, nie jest możliwe "wycofanie" listu do danej
grupy, od momentu jego wysłania. W tym przypadku nie pomoże ci nawet
administrator systemu. Zastanów się zatem, czy na pewno chcesz wysłać
list, który napisałeś.
-
Nie
zapomnij wypisać się z listy, kiedy przez dłuższy okres czasu (ponad
tydzień) nie możesz sprawdzać poczty.
-
Niektóre
listy dyskusyjne są prywatne. Nie wysyłaj na nie listów, jeśli nie
zostałeś zaproszony. Nie rozsyłaj listów z tego typu listy
dyskusyjnej do szerszego grona odbiorców.
-
Jeśli
wdałeś się w dyskusję, staraj się skupić na problemie, a nie na
osobach w nią zaangażowanych.
-
Dbaj
aby Twoje pytania i komentarze odpowiadały tematowi danej listy.
-
Nie
wahaj się prowokować innych do dyskusji. Pamiętaj, że dyskusje te są
"publiczne" i służą konstruktywnej wymianie poglądów.
Traktuj innych uczestników tak, jak chciałbyś być sam traktowany.
-
Stawiając
pytanie w grupie dyskusyjnej, zalecaj nadsyłanie odpowiedzi do Ciebie
osobiście; wyślij opracowana, zbiorczą odpowiedź do całej grupy.
-
Odpowiadając
na przesyłkę nadesłaną do grupy, sprawdź adres aby być pewnym, że
odpowiadasz zgodnie z intencją (pojedynczej osobie lub całej grupie).
-
Jeśli
możesz odpowiedzieć na czyjeś pytanie, odpowiedz na jego osobisty
adres. Dwudziestu ludzi odpowiadających na to samo pytanie na dużej liście
może zapełnić szybko wiele skrzynek pocztowych ...
-
Zapisuj
się na listę podając swój osobisty adres, a nie np. wspólny adres
biura, katedry itp.
-
Czasami
zapisujący się na listę nie są zaznajomieni z właściwą
"etykietą sieciową" (netiquette) i nadsyłają zadania
SUBSCRIBE lub UNSUBSCRIBE bezpośrednio do samej listy. Bądź
tolerancyjny w takich przypadkach, udziel lepiej pożytecznych wskazówek
zamiast krytykować
-
Inni
ludzie na liście nie są zainteresowani Twoimi zadaniami zapisania czy
wypisania z listy. Wszelkie zadania administracyjne tego typu winny być
nadsyłane pod odpowiedni adres, nie zaś do samej listy.
Tekst
netykiety autorstwa Jarosława Lecha zaczerpnięty ze strony http://kni.ae.krakow.pl/html/netykieta/net_00.html
|
|